Kreml

Här försökte jag upptäcka Moskva. Kreml är Rysslands hjärta. Det här ryska tsarer bodde. Att se allt det är otroligt mäktigt. Jag besökte Uspenskijkatedralen eller Marie Himmelsfärdskatedralen som var de ryska tsarernas kröningskatedral i Kreml i Moskva. Här passerade epoker, folkets öden. Ryska historia gjordes här. Det känns att jag måste återkomma dit för att undersöka och se mera i detalj. Mycket spännande intressanta staden Moskva.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett besök till Kreml.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rysslands statsvapen.

 

 

 

Nikolskaya torn i Moskva Kreml. Tornets höjd med en stjärna är 70,4 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tsar Cannon, väger 40 ton, 5.34m lång, kaliber 890 mm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kungklocka, Zar-klocka 200 ton.

 

 

 

Church of the Twelve Apostles.

 

 

 

 

 

Blagoveshchenskiy katedralen. Katedralens torg. Kreml.

 

 

 

 

Klocktornets Ivan den stora. Kampaniltyps åttkantigt klocktorn, 81 metr hög, 22 klockor som väger från 123 kg till 7 ton. Inte ända Moskva-kyrka kan skryta med en sådan ”lyx”

Tyvärr får jag inte ladda mera bilder här för tillfällen. Det finns inte mera utrymme här, så jag måste hitta på någon annan lösningen 🙂Annars kan Ni se mina bilder på Facebook på mina sidor Irina Schödin 🙂 Tack att Ni var här med mig! ❤️🌿

Om Irina S.

Hej alla! Välkommen till min blogg! Jag har stora intresse för konst, mode, historia och fotografering. Här i min blogg kommer jag att lägga upp olika bilder och tar upp olika frågor . Kika gärna och och kanske lämnar en kommentar. Kika gärna på min hemsida: http://irinasartphoto.se ©All rights reserved by: Irina Schödin 2015
Detta inlägg publicerades i Keml, Moskow, Moskva, Photography, Sweden. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.