Åh farväl till sommar……

I det inlägg kommer att bli mycket bilder om svamp samt andra bilder. Här är en bild på övergång från sommar till höst.

I svamparnas värld. Svamp hör verkligen hösten till. Jag tänker att man behöver inte alltid äta de. Man bruka guppera svamparna i olika grupper. Det finns giftiga och ätliga svampar. Det är kul att fotografera de också. Jag gillar stenmurklan, men man säger att de kan bli också farliga. Så det bli inte mycket svampar på min matbord. Intressant också att giftiga och ätliga svampar kan växa på samma plats.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag skulle rådgöra er att välja att skapa kunskaper om svamp före man plockar de och äter. Säkrare att köpa champinjoner på affären ändå 🙂 Jag någon gång plockar svamp. Då jag är säkert på det som hamnar i min korg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här är flugsvamp som är vackert men mycket giftigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sommarens sista blomma 190922. Vild Iris . Iris kan vara också namn på en kvinna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu ser vi framemot en vacker höst.

@Irina Schödin

Om Irina S.

Hej alla! Välkommen till min blogg! Jag har stora intresse för konst, mode, historia och fotografering. Här i min blogg kommer jag att lägga upp olika bilder och tar upp olika frågor . Kika gärna och och kanske lämnar en kommentar. Kika gärna på min hemsida: http://irinasartphoto.se ©All rights reserved by: Irina Schödin 2015
Detta inlägg publicerades i blommor, Natur, Photography, Svamp, Sweden. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.